Ett rökfritt liv.

Söndagen den 28:e mars sa jag till min sambo att vi skulle se vem som kunde hålla sig ifrån rökningen längst, vi rökte då båda två varsitt paket cigaretter om dagen, det var något som varken våran ekonomi eller hälsa klarade av. Idag är det den 27:e April, vi har varit rökfria i en månad.

Något jag redan märkt av är att jag orkar mycket mer, jag blir inte längre anfådd utav att springa upp för våra 7 trappor. Något jag inte tänkt på men som egentligen är väldigt självklart är hur myckt tid man får över! Det tar ju ändå 5-10 minuter per gång man går ut och röker, röker man då ca 20 cigg per dag så är det 100-200 minuter man dagligen kastar på att röka.

Hittills har jag sparat 1200 kr och 50-60 timmar genom att sluta röka.


Negerbollar är bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0